22 Temmuz 2013 Pazartesi

İLK GENÇLİK OBJESİ... İLK PARFÜM...


Bir kadının, özellikle kıyafetiyle, makyajıyla, kokusuyla duruşu, yürüyüşü değişen bir kadının hayatında ilk parfüm çok özeldir, dişiliğimizin onaylanmış esans raporudur ilk parfüm.





Ben ilk parfümümün kokusunu hatırlamakla kalmıyorum, şişesini de saklıyorum J 9 yaşındaydım. Doğum günüm her yıl mutlaka gittiğimiz, çok sevdiğim arkadaşlarıma 15 günlüğüne de olsa kavuştuğum tatile denk gelirdi. Yine 9 yaşındayken kutladığım bir doğum günü partisinde babamın hediyesiydi Barbie Modela J Ana notası meyveli çiçek olan bir parfümdü. Hala çok net hatırlıyorum kokusunu.





İkinci şişesine geçtiğim, gerçekten benimle bütünleştiğini düşündüğüm, vazgeçemediğim koku ise Shiseido Zen. Hem romantik, hem duygusal, hem feminen bir koku. Shiseido Zen’in de üst notası meyve, alt notası ise Paçuli, Sandal ağacı, Misk, Beyaz Misk, Deniz notası, Amber, Tütsü’den oluşuyor. Tütsü size ağır bir koku çağrıştırmasın, muhteşem ferah ve modern bir koku. Biraz pahalı olduğunu söyleyebilirim. Ama burnumda tütüyor, ilk fırsatta edineceğim bu parfümü. Shiseido Zen’in özelliklerini incelerken şunu fark ettim, sevdiğim bütün parfümlerin ortak noktası, üst nota meyve, alt nota mutlaka sandal ağacı içeriyor.

Yine beni benden alan, koku dünyamın diğer oyuncusu tabii ki Christian Dior Addict. Bu muhteşem parfüm, hala parfümlerimin arasındadır, özel hissettiğim / hissetmek istediğim her an bana eşlik eder. Bir Dior klasiği olarak tanımlayabileceğim Dior Addict, kalıcı aşkın ve tutkunun sembolü olarak tanımlanıyor.


İlk gençlik yıllarımda, bildim bileli Lancome Tresor kullanan annem gibi kokmak istememin yanı sıra, yine annem gibi bir Aslan kadını olarak da her zaman dikkat çeken, odunsu-oryantal kokular önceliğim oldu. Bir hevesle aldığım YSL Parissien'in parfümü, en son banyoya güzel koksun diye sıktığım bir koku haline gelmişti. Bu arada hazır değinmişken merak edenler ve kokusunu bilmeyenler için bahsetmek isterim. Lancome Tresor ilk sıkıldığında meyve (ağırlıklı şeftali gibi) kokan, kokusu tenle bütünleştiğinde sandal ağacı kokusuna dönüşen, olağanüstü kalıcı ve dikkat çekici bir parfüm. Yani genel kitlenin "gece/kış parfümü" diye nitelediği bir koku.

Hiçbir zaman sevemediğim parfümler ise, Channel No5 (Kesinlikle “kadının kokusu” olduğunu düşünmüyorum), Lancome Miracle (Çok hafif, 15 yaş çiçek kokusu), Dior J'adore (Asla kullanmayacağım parfümlerden biri, buram buram çiçek kokuyor).


Aklıma gelen/ sevdiğim diğer güzel kokular ise, Lancome Magnifique, Escada Magnetism, Thierry Mugler Alien. Ben kadının tek bir kokusu olmalıdır anlayışına karşıyım. Ruh haline ve hislerine göre parfümünü seçebilmeli bence kadın.



Peki sizin ilk parfümünüz neydi? 

Her gününüzün en sevdiğiniz kokular ile geçmesi dileğiyle,

Burçin Ünüvar
Bu Yayını Paylaş:
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

Konuyla ilgili düşüncelerin ve yorumun benim için önemli.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Beyaz Madam
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Editleyen Özel Çizim
Admin Panpa