28 Mayıs 2014 Çarşamba

ÜNLÜLERİN KUAFÖRÜ UĞUR ALEVYILMAZ İLE SOHBET...

Merhaba,

Son zamanlarda saç bakımı ve saç trendleriyle ilgili herkes bilirkişi gibi yorumlar yapar oldu. Tabii ki deneme-yanılma yöntemiyle öğrenilen bakım tüyolarının da faydası var ama herkesin saç yapısı aynı değil sonuçta. Sizler için saçlarınız henüz deniz, güneş ve havuz görmeden, bakım tüyoları ve son trendler hakkında ünlülerin kuaförü Uğur Alevyılmaz’la sohbet ettim.

İşte ünlülerin saçlarında harikalar yaratan Uğur Alevyılmaz’la söyleşimiz...


Bugüne kadar pek çok ünlüyle ve markayla çalıştığınızı biiliyoruz. Sizin saçla ilgili hikayeniz nasıl başladı? Saç konusunda size kim/ne ilham verdi?
Meslek hayatıma 1985 yılında başladım. Birçok kişinin aksine mesleğe severek girdim, istekliydim ve değişimi değiştirmeyi seviyordum. Bu meslekte istekli, yaratıcı ve güven veren biri olursanız, başarılı olursunuz. Ben de hep bu yolda ilerledim. Mesleğe başladığım yerd, 25 sene çalıştıktan ve bir ortaklık yaptıktan sonra, 2010 yılında artık bütün dünyada kabul edilen butik bir salon açmaya karar verdim.

İlk 25  sene boyunca birçok eğitim alıp, eğitimler verdim. Saç Showlarında, dergilerde yer aldım, ama asıl salonumu açtıktan sonra meslek hayatımda bazı değişimler yapmaya karar verdim. Bunların en başında sizin salonunuza gelen kişinin gerçekten evine, bir arkadaşına geliyormuşçusuna rahat bir ortam hazırlayıp, bir buluşma yeri hazırlamakla başladı. Hatta salonumuzun sloganı “Sanatla saçın buluşma noktası”dır.

Salonuma gelen misafirlerimizle birebir ilgilenip, ekibimle beraber yapılacak saça karar verip, en iyi ve en sağlıklı olanı yapmak için bilgi birikimimizi aktarmaya başladık. Artık her saçını yaptıran kişiye, saçının durumunu ve yapılacak işlemleri uzun uzun anlatıp bilgilendiriyoruz ve istenilen şey eğer saça, kişinin yüz yapısına ve saçın sağlığına uygun değilse kesinlikle yapmıyoruz. Saç konusunda açık söylemek gerekirse mesleğe başlarken ilham aldığım bir kişi olmadı, sadece meslek hayatım boyunca yurtiçinden ve yurtdışından takip ettiğim bazı özelliklerini beğendiğim kişilerin artılarını hep almaya çalıştım.


Saçla ilgili olmazsa olmaz sizce nedir?
Saçla ilgili olmazsa olmazlarımın en önemlisi, saçın sağlığı. Çünkü saç sağlıklı olmazsa hiçbir şey güzel olmaz. O yüzden benim ve ekibim için saçın sağlığı en önemli olanı. Ticari bir bakış açısıyla daha çok para kazanalım yerine, saçın sağlığı çok iyi olsun ve biz en iyi hizmeti vererek misafirimizin mutlu ayrılsın düşüncemiz. İkinci olmazsa olmazım da eğitim. Kişi kendi saçının yapısını çok iyi bilmeli ve saça işlem uygulayacak kişi de her zaman “bu eğitim bana yeterli” demeden yeni eğitimler almalı, vizyonunu hep açık tutmalıdır.

Sezonun en çok öne çıkan saç trendleri nedir?
Sezonun trendleri oluşturulurken, biz de senede iki kere trend belirleyecek koleksiyon çalışmaları yapıyoruz. 2014 İlkbahar-Yaz koleksiyonumu oluştururken de, doğal  olan herkesin kendini prenses gibi hissedeceği bir yaz olsun istedik ve koleksiyonumuzu “Bohem Prenses” olarak adlandırdık.

Bu trendde, saçlarda doğallık ön planda olurken hippi, bohem ve özgürlüğü anlatan saç modelleri tasarladık. Doğal toplanmış topuzlar, örgüler, özgür saç modelleri ve her saçta aksesuarlar bulunurken, saç renklerinde iki yada üç rengin buluşmasını hedefledik. Kumralın her tonunu görmek mümkün iken, saç boy ve uçlarında mutlaka 2 farklı renk uyguladık. Kesimlerde uzun saçlarda sadece uçlarda katların bulunduğu, yüz çevresinde yüz hatlarına göre kesilmiş katlar bulunurken, kısa saçlarda omuz boyunu koruduk.

Siz bu trendlerden hangilerini en fazla kullanıyorsunuz?
Biz bu trendleri mutlaka uyguluyoruz, fakat bizim için önemli olan kişinin yüzüne ve saçına yakışanı yapmak. Moda diye esmer bayanı sarışın yapmak yerine, yüzüne tenine uyan tonları önerip, saçın sağlığına zarar vermeden trendleri yakalamalarını sağlıyoruz. Kendi yaptığımız koleksiyon çalışmalarını da, basın ve sosyal medya aracılığı ile duyuruyoruz.

Sizce kadınlarda mutlaka olması gereken saçla ilgili ürünler nedir?
Kadınların her zaman elinin altında bulunması gereken ürünlerin başında, saçın cinsine göre mutlaka bir saç bakım kremi bulunmalı. Çünkü saçın en büyük ihtiyacı nem. Saçlar yapılan işlemler, yanlış ürün kullanımları ile bu nemi kaybediyor. Bu yüzden bakım kremi çok önemli. Mutlaka profesyonel birinden saçı hakkında bilgi alıp, saçın cinsine göre bir bakım kremi kullanmalılar.

Türkiye’de kadınların saçla ilgili yaptıkları en büyük hatalar nedir? (Bakım, boya, şekillendirme)
Türkiye’de kadınların yaptıkları hatanın en başında, saç yapılarını, yüz şekillerine gidecek saç rengini ve doğru kesimi bilmemeleri geliyor. Tabii ki bunda en büyük etken bilgilendirilme eksikliği. Örneğin modada saç rengi bu sene çok açık sarı ise, herkes saçını sarı yaptırmaya çalışıyor. Oysa yüz şeklinize, ten renginize  ve saçın  yapısına göre de trendler takip edilebilir ve kendilerine en yakışan moda renk bulunabilir.

Ya da bir kesim beğeniliyor ve hemen uygulanılması isteniyor. Oysa bu şekilde hareket edilmesi çok yanlış. Birinci neden, beğenilen kesim yüz şeklinize uygun olmayabilir, acele etmemek gerekir, iyice analiz yapılmalıdır ya da uzun bir saçı hadi moda kısa keselim durumu. Ben böyle durumlarda, uzun uzun konuşup mümkün olduğu kadar, saçı kesmeyip enlerine yollamayı tercih ediyorum. Çünkü bir anlık bir heveste olabiliyor. Benim böyle yapmamla sonradan pişmanlık durumu da en aza indirgenmiş oluyor. Bütün ikna çabalarımıza rağmen, eğer hala isteniyorsa demekki gerçekten bu kesimi istediklerini anlıyor, sonra istenen kesimi yapıyoruz.

Hatalar insanlara mahsus :) Peki doğrular? Kadınlar saçla ilgili hangi konuda en iyi?
En iyi oldukları konu, bence modayı takip etmeleri. Artık kadınlar saçlarına iyi bakmak için, profesyonel ürünler kullanmaya çalışıyorlar, destek alıp doğru ürünleri arıyorlar ve bence en önemlisi profesyonellerin fikirlerine ve onlara güvenmeye çok önem veriyorlar. Bu da en doğrusu.

Bugüne kadar saçını yaptığınız ünlüler kimler?
Meslek hayatımda 29’uncu yılımdayım. Bugüne kadar (Hülya Avşar, Cansu Dere, Petek Dinçöz, Tülin Şahin, Melisa Sözen gibi birçok ünlü ile çalıştım. Hala çalıştığım ünlülerden bazıları, Nur Fettahoğlu, Sedef Avcı, Selma Ergeç, Ceyda Düvenci, Bergüzar Korel, Özge Ulusoy, Ece Sukan, Dolunay Soysert, Aslıhan Gürbüz.

Uğur Bey’le ilgili detaylı bilgi almak ve kendisine ulaşmak için www.uguralevyilmaz.com ve ınstagram/uguralevyilmazhairdsgn adreslerini ziyaret etmenizi öneririm.

Ayrıca Uğur Bey’e sormak istediğiniz sorular olursa da iletebilirim.

Sevgiler,
Burçin Ünüvar



Bu Yayını Paylaş:
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

Konuyla ilgili düşüncelerin ve yorumun benim için önemli.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© Beyaz Madam
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Editleyen Özel Çizim
Admin Panpa